اهداف کیفی | راهبردها | اهداف استراتژیک | اقدامات جاری | سنجه ها | پروژه های بهبود |
ارتقای سطح کیفی آموزشی | ایجاد محیط آموزشی مطلوب | افزایشکیفیتآموزشی افزایشرضایتدانشجو و اساتید افزایش تناسب و ظرفیتعلمی دانشگاه | انجام نظرسنجی ازدانشجویان درباره کیفیت آموزشی انجام نظرسنجی از اساتید درباره کیفیت آموزشی | نظرسنجی رضایت استاد/دانشجو از کیفیت آموزشی نسبت دانشجویان تحصیلات تکمیلی به کل دانشجویان نسبت دانشجو به استاد |
|
افزایش رتبه علمی دانشگاه در مقایسه با سایر دانشگاههای داخلی و خارجی | استخدام و نگهداری اعضای هیاتعلمی ممتاز و برجسته | حمایت از اعضای هیاتعلمی جدید ممتاز و برجسته ارتقای درجه علمی اعضای هیات علمی دانشگاه | فراهمآوردن امکانات رشدعلمی–پژوهشی اساتید | تعداد تولیدات علمی اعضای هیاتعلمی در سال
تعداد افتخارات اساتید (بینالمللی،ملی،دانشگاهی) | پیشنهاد برنامه هدفمند برای تأمین اعضای هیأت علمی بر اساس نیازسنجی گروه های آموزشی |
افزایشتوانمندیهایتخصصی و آموزشیاعضایهیاتعلمی | توانمندسازی اعضای هیاتعلمی | افزایش کیفیت آموزش و پژوهش دانشگاه | طراحی و برگزاری برنامه های آموزشی مناسب | نفرساعت سرانه آموزش | برگزاری دوره های فوق دکترا |
افزایش رضایت اعضای هیات علمی | تسریع در اجرای تبدیل وضعیت استخدامی و ارتقا | افزایش وفاداری سازمانی | بازنگری فرآیندهای تبدیل وضعیت و ارتقا | نسبت اعضای هیات علمی رسمی به پیمانی نسبت دانشیار، استاد به استادیار | طراحی مدل شایستگیهای اعضای هیات علمی |
گسترش رشتههای دانشگاهی متناسب با نیازهای جامعه | بازنگری مستمر رشتهها و برنامههای درسی و ایجادرشتههای جدیدبراساس نیازهای جامعه | توسعه رشتههای کاربردی جدید گسترشتحصیلاتتکمیلی | تشکیل کمیته های بازنگری دروس در گروههای آموزشی و ارائه پیشنهادهایجدید به شورای دانشکده | برنامه های درسی بازنگری شده در سال تعداد رشته های نو و بین رشته ای ایجاد شده نسبت رشته ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی به کل مقاطع | شناسایی رشتههای مورد نیازجامعه (نیازسنجی) و امکانسنجی ایجاد رشتهها وگرایشهای شناسایی شده |